Έκφραση Μαθητών

KA1 Erasmus+

Αρχική σελίδα Νέα - Ανακοινώσεις Περίληψη έκθεσης αυτοαξιολόγησης ΓΕΛ Νέας Περάμου 2013-2014

Περίληψη έκθεσης αυτοαξιολόγησης ΓΕΛ Νέας Περάμου 2013-2014

Περίληψη έκθεσης αυτοαξιολόγησης ΓΕΛ Νέας Περάμου 2013-2014

Δείκτης Αξιολόγησης 1.1: Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι

 

Επάρκεια και καταλληλότητα σχολικών χώρων

Το σχολείο διαθέτει επαρκή αριθμό αιθουσών διδασκαλίας. Υπάρχουν 8 αίθουσες διδασκαλίας μαθημάτων, αίθουσα τεχνολογίας, βιβλιοθήκη, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, εργαστήριο Η/Υ και εργαστήριο Φ.Ε. Οι χώροι διοίκησης του σχολείου καλύπτουν τις εργασιακές ανάγκες των εκπαιδευτικών και οι βοηθητικοί χώροι καλύπτουν τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών. Στο προαύλιο υπάρχουν δύο γήπεδα βόλεϊ και ένα γήπεδο μπάσκετ. Δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο, ούτε ράμπες για άτομα με κινητικά προβλήματα.

Επάρκεια και καταλληλότητα εξοπλισμού και μέσων του σχολείου

Ο εξοπλισμός στους χώρους διοίκησης του σχολείου καλύπτει τις εργασιακές ανάγκες των εκπαιδευτικών. Ικανοποιητικός είναι ο εξοπλισμός που υπάρχει στη βιβλιοθήκη, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και στο εργαστήριο Φ.Ε. Το εργαστήριο Η/Υ είναι εξοπλισμένο, οι Η/Υ όμως δεν είναι σύγχρονης τεχνολογίας. Επάρκεια υπάρχει στο αθλητικό υλικό.  Στις αίθουσες διδασκαλίας δεν υπάρχουν Η/Υ, διαδραστικοί πίνακες και βιντεοπροβολείς.

Οικονομικοί πόροι

Οι οικονομικοί πόροι δεν επαρκούν για την πλήρη κάλυψη των βασικών λειτουργικών αναγκών του σχολείου. Υπάρχει συνεργασία με το Δήμο και καλή συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και με φορείς της τοπικής κοινωνίας.

Δείκτης 1.2:  Στελέχωση του σχολείου

Στο Γενικό Λύκειο Νέας Περάμου υπηρετούν κατά κύριο λόγο καθηγητές μόνιμοι, επαρκώς καταρτισμένοι και έμπειροι στη διδασκαλία, οι οποίοι διδάσκουν συνήθως μαθήματα της ειδικότητάς τους. Οι ανάγκες, όμως, των μαθητών  για ειδική και πρόσθετη διδασκαλία, καθώς και για θέματα που χρήζουν επιστημονικής υποστήριξης και καθοδήγησης και συμβουλευτικής δεν καλύπτονται.

Επιπρόσθετα, οι σχετικές με την καθαριότητα ανάγκες του σχολείου καλύπτονται επαρκώς. Αντίθετα δεν καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες οι σχετικές με τη φύλαξη και τη συντήρηση και δεν υπάρχει διοικητικό προσωπικό.

 

Δείκτης Αξιολόγησης 2.1: Οργάνωση και συντονισμός σχολικής ζωής

Οι δράσεις του σχολείου προγραμματίζονται με προγραμματισμένες και έκτακτες συνελεύσεις. (14 προγραμματισμένες δράσεις κατά το σχολικό έτος 2013-14).

Οι καθηγητές θεωρούν δημοκρατική τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ισότιμη τη συμμετοχή τους σε αυτή, ενώ υπάρχει ενθάρρυνση συμμετοχής των μαθητών και σεβασμός στα αιτήματα γονέων και μαθητών. Ικανοποίηση εκφράστηκε για την παροχή ίσων ευκαιριών στους μαθητές, την ενημέρωση του προσωπικού, την οργάνωση διοικητικών και εξωδιδακτικών εργασιών και τη διαχείριση πιθανών διαφορών. Άρτια θεωρείται η κατάρτιση σχολικού και ωρολογίου προγράμματος, και ικανοποιητική η συνεργασία με τους μαθητές και το Σύλλογο γονέων για το σχολικό πρόγραμμα. Προβληματισμός προέκυψε για τη διατάραξη του ωρολογίου προγράμματος από τις ενημερωτικές επισκέψεις διαφόρων φορέων, οι οποίες είναι επιθυμητές στο σχολικό κόσμο, αλλά δημιουργούν δυσκολίες στη διεκπεραίωση της ογκώδους ύλης που ορίζεται από το υπουργείο. 

  

Δείκτης Αξιολόγησης  2.2. Διαχείριση και Αξιοποίηση των Μέσων και των Πόρων

Μετά από τη διερεύνηση του δείκτη 2.2. «Διαχείριση και Αξιοποίηση των Μέσων και των Πόρων», η διαχείριση των οικονομικών πόρων του σχολείου κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014 κρίνεται πολύ ικανοποιητική. Παράλληλα φάνηκε ότι οι διαθέσιμοι χώροι και ο εξοπλισμός του σχολείου αξιοποιήθηκαν σε  μεγάλο βαθμό, τόσο κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης, όσο και για  την πραγμάτωση των σχολικών γιορτών  ή άλλων  εκδηλώσεων. Όσον αφορά την δυνατότητα χρήσης των συγκεκριμένων χώρων και του εξοπλισμού του σχολείου από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, αυτή ήταν αρκετά εύκολη, εφόσον βέβαια προηγήθηκε ο κατάλληλος προγραμματισμός και συνεννόηση από τους ενδιαφερόμενους καθηγητές. Ταυτόχρονα, το σχολείο φρόντισε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την εύκολη πρόσβασή των μαθητών σε όλους τους χώρους, καθώς και για την ασφάλεια και την προστασία τους κατά την παραμονή τους σε αυτούς. Τέλος, ήταν αρκετά συχνή η χρήση των ΤΠΕ από καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων για τη διδασκαλία των μαθημάτων τους, υπάρχουν ωστόσο περιθώρια βελτίωσης στον συγκεκριμένο τομέα.

  

Δείκτης Αξιολόγησης 2.3: Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού

Από τη διερεύνηση του δείκτη 2.3 διαπιστώνεται ότι κατάλληλα αξιοποιήθηκαν οι ικανότητες και εμπειρίες των συναδέλφων. Ακριβοδίκαια κατανεμήθηκαν οι εργασίες στην αρχή του σχολικού έτους. Μέσω της συνεργασίας των εκπαιδευτικών αμείωτο διατηρήθηκε το ενδιαφέρον για την παρακολούθηση επιστημονικών προγραμμάτων και συνεδρίων. Το επιστημονικό έργο ενισχύθηκε παρά τις λίγες ευκαιρίες ενδοσχολικής επιμόρφωσης εξαιτίας του πιεστικού ωρολογίου προγράμματος. Επαγγελματική βελτίωση σημειώθηκε μέσω του κοινού σχεδιασμού διδασκαλίας και επιτεύχθηκαν οι διδακτικοί και μαθησιακοί στόχοι μέσω της αξιολόγησης της διδακτικής πράξης ή της διαθεματικής προσέγγισης διδακτικών ενοτήτων. Επιπροσθέτως, η  συνεργατικότητα οικειότητα και αποδοχή των νέων μελών του συλλόγου συνέβαλαν  γενικά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 3.1: Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θεωρούν ότι γίνεται καλός προγραμματισμός της ύλη σε ετήσια βάση και σε επίπεδο κάθε διδακτικής ενότητας, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Για την υλοποίηση της διδασκαλίας χρησιμοποιούν ποικίλες διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές, και κάνουν χρήση των διαθέσιμων μέσων του εξοπλισμού του σχολείου, κατά το δυνατόν. Έτσι τις περισσότερες φορές παρατηρείται ενεργός συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης και διάδραση εκπαιδευτικών και μαθητών.

 

 Δείκτης Αξιολόγησης 3.2: Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

 

  1. 1.Είναι υψηλό το ποσοστό των εκπαιδευτικών του σχολείου που:

Ÿ  δίνουν έμφαση στη συνδιαμόρφωση συμβολαίου με τους μαθητές

Ÿ  επιβραβεύουν και ενθαρρύνουν άμεσα τον μαθητή

Ÿ  φροντίζει για την οργάνωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας,

Ÿ  αξιοποιούν τις πληροφορίες από τις ενδιάμεσες αξιολογήσεις των μαθητών.

  1. 2.Μικρότερο αναλογικά είναι το ποσοστό των εκπαιδευτικών που:

Ÿ  χρησιμοποιούν τρόπους συστηματικής καταγραφής των αποτελεσμάτων αξιολόγησης των μαθητών

Ÿ  ενημερώνουν τους μαθητές τακτικά για την πρόοδό τους.

  1. 3.Αρκετά μικρό αναλογικά είναι το ποσοστό των εκπαιδευτικών που:

Ÿ  τηρούν αρχεία με στοιχεία που αφορούν την πρόοδο, ή τα προβλήματα επίδοσης των μαθητών

Ÿ  αναπτύσσουν δράσεις εξατομικευμένης ή διαφοροποιημένης υποστήριξης σε μαθητές.

 

 

ΔΕΙΚΤΗΣ 4.1: Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών ? μαθητών και μεταξύ των μαθητών

Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών ήταν καλές . Αυτό οφείλεται:

Α) Στις πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν μεταξύ τους μέσα από τα διάφορα προγράμματα και τις δραστηριότητες που έγιναν στο σχολείο.

Β) Στην έγκαιρη παρέμβαση των καθηγητών και των μελών των μαθητικών συμβουλίων όταν παρουσιάστηκαν διάφορα προβλήματα μεταξύ των μαθητών.

Οι σχέσεις μεταξύ των καθηγητών και των μαθητών ήταν καλές και βοήθησε στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

 

 ΔΕΙΚΤΗΣ 4.2. Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες με εκπαιδευτικούς ? κοινωνικούς φορείς

Θα  κρίναμε  ικανοποιητικό  το  πρώτο   κριτήριο   της   διαμόρφωσης   μηχανισμών  Αξιολογούμε τη σχολική μονάδα υπό το πρίσμα 3 κριτηρίων :

αμφίδρομης  επικοινωνίας  με  τους  γονείς . Σημαντικό  στοιχείο  για  την  αξιοπιστία  της  αποτίμησης  του  είναι  και  η  εκπεφρασμένη  εμπιστοσύνη  που  έχουν  οι  γονείς  απέναντι  στο  διδακτικό προσωπικό  και  τη  Διεύθυνση  του  σχολείου.

Εξετάζοντας  το  δεύτερο  κριτήριο  θα  αξιολογούσαμε  πως  το  σχολείο  μας  μέσα  σε κλίμα συνεργασίας,  αλληλοεκτίμησης  και  αλληλοκατανόησης  διευκολύνει  τη  συστηματική  επικοινωνία  και  υπεύθυνη  ενημέρωση  των  γονέων  για  την  επίδοση  και  πρόοδο  των  παιδιών τους.

Εξετάζοντας  στο  τέλος   το  τρίτο  κριτήριο  της  οικοδόμησης  σχέσεων  συνεργασίας   με άλλα  σχολεία,  εκπαιδευτικούς  και  κοινωνικούς  φορείς  θα  εστιάζαμε  ιδιαιτέρως  στις πρωτοβουλίες  του  σχολείου  μας  για  ενίσχυση συνεργασιών  με  άλλα  σχολεία  και εκπαιδευτικά  ιδρύματα.  Το  Λύκειο  Νέας  Περάμου   αναλαμβάνει  καινοτόμες  δράσεις που  προάγουν  τόσο  την  εικόνα  του  σχολείου  όσο  και  της  ίδιας  της  τοπικής κοινωνίας.  

  

ΔΕΙΚΤΗΣ 5.1. Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες, υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

Καινοτόμες δραστηριότητες που υποστηρίζουν το Πρόγραμμα Σπουδών και ενισχύουν την επιστημονική, κοινωνική και πολιτιστική διάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2013-2014.

Το Γενικό Λύκειο Νέας Περάμου συμμετείχε στη διοργάνωση του 3ου Εκπαιδευτικού Συμποσίου Φυκολογίας που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ελληνική Φυκολογική Εταιρεία (ΕΛ.Φ.Ε) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ),υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το Συμπόσιο ήταν αφιερωμένο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α΄ βάθμιας και Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης με τίτλο «Σύγχρονη Γνώση και Καινοτόμες Τεχνολογίες με Φύκη στην Εκπαίδευση: ευτροφισμός, κλιματικές αλλαγές, βιώσιμη ανάπτυξη». Το πρόγραμμα του Συμποσίου ολοκληρώθηκε σε δύο στάδια κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιήθηκαν: σεμινάριο με τίτλο «Φυκολογία και Καινοτομία», παρουσίαση εργασιών 10 σχολείων της Α΄ Βάθμιας και 10 της Β΄ Βάθμιας, βιωματικά εργαστήρια. Στο τέλος του Συμποσίου δόθηκαν βραβεία «επιστημονικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης», «πρωτοτυπίας θέματος» και «καλύτερης παρουσίασης». Το βραβείο «επιστημονικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης» για τη Β? βάθμια εκπαίδευση δόθηκε στην εργασία με τίτλο «Φύκο-κόμιξ. Αδυνατίστε το φυτοπλαγτό» της Α΄ Τάξης  του ΓΕΛ Ν. Περάμου. Επίσης, αναπτύχθηκε συνεργασία με το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Περάμου. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι της Στ΄ Τάξης των δύο Δημοτικών Σχολείων φιλοξενήθηκαν στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Λυκείου, όπου συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 υλοποιήθηκαν τρία εκπαιδευτικά προγράμματα εκτός ωρολογίου προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν 3 διδακτικές επισκέψεις σε χώρους με ιδιαίτερο επιστημονικό  και πολιτιστικό ενδιαφέρον, διοργανώθηκαν 6 παρουσιάσεις-ομιλίες  ειδικών επιστημόνων στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου και ενισχύθηκε η συμμετοχή των μαθητών σε 8 πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς. Ο Σύλλογος των διδασκόντων συνεργάζεται με τους μαθητικούς ομίλους και την τοπική κοινωνία καθώς στηρίχθηκαν ενεργά οι δράσεις των μαθητών που διοργανώθηκαν κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Τέλος, ο κοινωνικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού έργου ενισχύεται με την ενεργό συμμετοχή του σχολείου  σε 3 εθελοντικά προγράμματα.

 

 Δείκτης Αξιολόγησης 5.2: Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου

Από τη διερεύνηση του δείκτη 5.2 διαπιστώνεται ότι το σχολείο υποστηρίζει με συνέπεια το συστηματικό σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση δράσεων για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Για το σκοπό αυτό, ο σύλλογος διδασκόντων συνεργάζεται με τις μαθητικές κοινότητες και, κατά περίπτωση, με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και ομάδες γονέων, ενώ οι δράσεις υποστηρίζονται από τους τοπικοί φορείς και τη δημοτική αρχή. Τις δράσεις χαρακτηρίζουν: η διευρυμένη συμμετοχή των μαθητών, τα μαθησιακά γι? αυτούς οφέλη, το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία και, τέλος, η συνεργασία του με άλλα σχολεία, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς.

 

 ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.1 ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΡΟΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Α. ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το 3,3% των εγγεγραμμένων μαθητών, ήρθαν με μετεγγραφή.

Το 8,6% του συνόλου των μαθητών έφυγαν με μετεγγραφή προς άλλα σχολεία.

Η μαθητική διαρροή ήταν 2,6% του συνόλου των μαθητών.

Το 80% του συνολικού αριθμού των αλλοδαπών ολοκλήρωσε με επιτυχία την τάξη.

Β. ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Στο σχολείο μας προβλέπονται και λειτουργούν διαδικασίες για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών.

 

 

Δείκτης Αξιολόγησης 6.2: Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών

Τα εκπαιδευτικά επιτεύγματα των μαθητών στην πλειοψηφία τους ανταποκρίνονται στους στόχους του προγράμματος σπουδών και παρατηρείται πρόοδος σε σχέση με τα προηγούμενα επιτεύγματά τους. Ωστόσο υπάρχουν δυσκολίες στην επίτευξη των στόχων του προγράμματος σπουδών για τους μαθητές που προέρχονται από άλλες χώρες λόγω σοβαρών ελλείψεων στην ανάγνωση και τη γραφή. Για το λόγο αυτό το σχολείο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και θέτει διαφορετικούς στόχους γι' αυτά τα παιδιά, που επιτυγχάνονται αποτελεσματικά. Η σχολική επίδοση και η πρόοδος των μαθητών απεικονίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και χρησιμοποιείται ως ένα βασικό εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του.

 

 Δείκτης Αξιολόγησης 6.3: Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών


Παρατηρήθηκε ότι οι μαθητές του σχολείου μας σε αρκετά μεγάλο βαθμό γίνονται αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους, ανεξάρτητα από την εθνική καταγωγή, την θρησκεία, τις τυχόν ειδικές ανάγκες τους ή τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Επομένως, διαπιστώνεται ενότητα μεταξύ των μαθητών, ενώ το φαινόμενο των αντιμαχόμενων παρεών υπάρχει σε περιορισμένο βαθμό.

    Έχει διαπιστωθεί ακόμη ότι οι μαθητές συχνά αλληλοβοηθιούνται, όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα στα μαθήματα, και οι κοινές δραστηριότητες που αναλαμβάνουν τους ενώνουν περισσότερο. Έτσι αναπτύσσεται συνεργασία και παρατηρείται ισότιμη συμμετοχή στις ομαδικές εργασίες και στα projects. 

  

Δείκτης 7.1. Επίτευξη των στόχων του σχολείου

Οι θεσμικές υποχρεώσεις του σχολείου υλοποιήθηκαν κατά το δυνατό καλύτερα, χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Επίσης και οι τυπικές εκδηλώσεις του σχολείου (γιορτές, περίπατοι κ.α.)  καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις υλοποιήθηκαν με ενεργή συμμετοχή των μαθητών όπως προγραμματίστηκαν. Στη διάρκεια του έτους, όπου υπήρξε ανάγκη κάποιας ευελιξίας και αναμόρφωσης του προγράμματος ώστε να υπηρετηθούν ανάγκες μαθητών και καθηγητών, πραγματοποιήθηκε χωρίς να διαταραχθεί ουσιαστικά η ροή του σχολικού προγράμματος